6 Strategii simple pentru Reducerea Stresului

6 Strategii simple pentru Reducerea Stresului

Este ușor să te pierzi în problemele vieții de zi cu zi. Cerințele la locul de muncă, dorința ta de a petrece timp de calitate cu familia, preocupări financiare, toate se aduna. Fara sa iti dai semana devii irascibil, strigi la copii si la sot/sotie.

Trebuie să te relaxezi. Dar nu este atât de simplu, nu-i așa? Insa, poate fi.

Iată 6 strategii simple pentru reducerea stresului pe care le puteți începe astăzi. Acestea sunt lucruri simple, de bun simț, care nu vor interfera cu viața ta, dar ar putea avea un impact uriaș asupra sentimentului tău de bunăstare. Ele pot fi contrare înțelepciunii convenționale, dar reprezintă cele mai noi studii din știința stresului.

1. Enerveaza-te!. Așa este, dacă te confrunți cu o situație care te enervează, permite-ti sa simti furia. Furia este o emoție absolut normala, trecătoare, declanșată cel mai adesea de un eveniment trecător. Simțiți-o și lăsați-o să treacă. Dar amintiți-va sa raspundeti in asa fel incat sa nu afecteze persoanele din jurul dumneavoastra. Puteți simți furia fără a o împărtăși și, prin urmare, limitați impactul și rezonanța acesteia. Daca sunteti furios pe cineva sau pur si simplu pe o situatie anume, exprimati-va emotiile intr-o maniera cat mai placuta.

2. Odihneste-te.  Mintea și corpul tău nu sunt în stare să facă față situațiilor stresante dacă nu li se dă timpul potrivit pentru a-si reface energia. Somnul este absolut vital pentru sistemul nervos și este esențial pentru intretinerea memoriei și a funcției creierului. Stresul și somnul interfereaza în general - stresul afecteaza calitatea somnului, iar lipsa somnului crește stresul. Dacă aveți nevoie de ajutor în ceea ce priveste insomniile consultati-va cu medicul dumnevoastra.

Incercati sa mergeți la culcare la aceeași oră în fiecare seară, opriți aparatele electronice, beți ceai din plante sau încercați suplimente precum melatonina , care este un hormon produs in mod natural de catre corpul dumneavoastră.

3. Mănâncă niște ciocolată. Ciocolată bună, cu o concentratie mare de cacao. Ciocolata declanșează receptori din creier care sunt asociați cu satisfacția, calmul și plăcerea. Nu spunem că ar trebui să mănânci o ciocolata întreagă într-o singură seara, dar puțină ciocolată neagră poate sa ajute.

4. Fa mișcare.Este ultimul lucru pe care vrei să-l faci atunci când ești anxios, epuizat și stresat, dar este unul dintre cele mai bune lucruri pe care le poți face pentru tine. Exercițiu. Activitatea fizică produce endorfine care iti dau o stare de bine, care durează mult după efortul pe care l-ați depus. Nu trebuie să mergeti la o sala de sport pentru a găsi modalități de a fi activ , insa, cu cât sunteți mai activ, cu atât veți fi mai relaxați. Parcati masina mai departe, nu in fata blocului si mergeti pe jos cativa metri, sau pur si simplu iesiti la o plimbare in parc.

5. Ia-ti un animal de companie. Animalele de companie pot avea un efect miraculos asupra vieții noastre, după cum s-a dovedit în nenumărate studii științifice. Același produs biochimic descoperit a fi eliberat ca răspuns la relațiile interumane, rezulta a fi eliberat  și în relațiile noastre cu animalele de companie. Și acești mesageri biochimici sunt cei care generează pace, liniște și fericire. Noi avem grijă de animalele noastre de companie, iar animalele noastre la rândul lor au grijă de noi.

6. Mănâncă sanatos. O dietă săracă contribuie la stres prin impactul negativ atât asupra creierului, cât și asupra corpului. Asta nu înseamnă că nu poți mânca mâncare bună, mâncare care îți place. Dar, ca orice lucru din viață, moderarea este esențială.

Mâncatul regulat este cheia unei diete antistres, deoarece ajută la reducerea cresterilor de insulină, care au un impact direct asupra energiei. Variația este benefică, deoarece menține sistemul digestiv funcționând in parametri normali. Și nutriția trebuie întotdeauna luată în considerare. Nu poți trăi doar cu chipsuri și mancare de tip fastfood. Limitați grăsimile animale, consumati intr-o mare masura  legume cu frunze verzi bogate în vitaminele B care reduc stresul, includeți o cantitate sănătoasă de fibre in alimentatie și asigurați-vă că proteinele nu lipsesc din alimentatia dvs.

Comentarii