6 remedii simple pentru îmbunătățirea sănătății digestive

6 remedii simple pentru îmbunătățirea sănătății digestive

Atunci cand sistemul digestiv nu functioneaza corect acest lucru se vede in starea noastra generala. In toata lumea cresc cazurile de obezitate inca de la varste fragede.

Mai jos regasiti cateva remedii care au fost foloste din cele mai vechi timpuri pentru a imbunatati digestia.

Apa calda cu lamaie in fiecare dimineata pe stomacul gol

Daca aveti sistemul digestiv lenes, puteti sa il stimulati incercand sa beti in fiecare dimineata un pahar cu apa calduta in care sa adaugati sucul stors de la o jumatate de lamaie. Aceasta bautura va ajuta si la intarirea sistemului imunitar.

Ghimbir pentru calmarea starilor de greata

Radacina de ghimbir este printre remediile cele mai bune cand vine vorba de a stimula sistemul digestiv si a inlatura starea de greata.

De asemenea, este versatil în modul în care poate fi utilizat. Perfect pentru după masă - ceaiul din rădăcină de ghimbir este o modalitate fantastică prin care puteti stimula digestia dupa o masa copioasa sau daca va simtiti balonat. In cazul in care ceaiul  nu este prietenul dumneavoastra si nu va face placere sa il savurati puteți opta și pentru suplimentarea cu rădăcină de ghimbir sub forma de supliment alimenatar pentru a obține la maximum beneficiile acestui tonic pentru sistemul digestiv. Nu în ultimul rând, puteți adăuga ghimbir in rețetele dvs. preferate pentru a oferi un plus de savoare si a stimula digestia.

Menta pentru imbunatatirea disconfortului abdominal

Menta este mai mult decat o planta aromatica. Aceatra are proprieteti antiinflamatorii si ajuta in cazul balonarii.

Daca va simtiti balonat o cana de ceai de menta ar trebui sa fie de mare ajutor. In cazul in care nu doriti sa savurati aceasta bautura calda puteti sa folositi suplimente alimentare pe baza de frunze de menta pentru a calma balonarea si refluxul.

Enzime digestive

Daca  aveti ocazional probeme cu digestia puteti sa folositi suplimente de enzime digestive care se iau inainte de masa pentru a va ajuta sistemul digestiv si in a descompune alimentele si a absorbi mai bine nutrientii.

De asemenea, puteți adăuga în dietă alimente care furnizează în mod natural aceste enzime. Mierea crudă, de exemplu, contine o cantitate mare de  enzime digestive și poate fi ușor adăugată in ceai sau intinsa pe o felie de pâine prăjită.

Probiotice pentru flora intestinala

In sistemul digestiv avem doua tipuri de baterii: bacterii bune si bacterii rele. In momentul in care bacteriile rele populeaza in mare parte sistemul digestiv, flora intestinala este deteriorata. Pentru a ajuta la repopularea sistemului digestiv cu bacteriiile cele mai bune putem folosi probiotice cu prebiotice.  Puteti adauga in dieta dumneavoastra si alimente fermentate bogate în probiotice precum kefir sau băuturi precum kombucha.

Supa facuta din oase

Fiind usor de inclus ca baza la supe si tocanite, supa de oase este un mod delicios de a adauga nutrienti sistemului digestiv. Supa de oase este o sursa bogada de aminoacizi si glutamina. Ultimele studii au aratat ca glutamina mentine bariera sanatoasa si bacteriile bune in sistemul digestiv.

Împreună cu aceste remedii, este, de asemenea, important să dormiți suficient și să vă hidratați cu apă pentru a menține sănătatea și bunăstarea digestivă generală. Vă ajută să evitați alimentele procesate și să introduceti in alimentatie  mai multe legume si fructe. Sănătatea intestinelor afectează sănătatea și confortul general al corpului, așa că asigurați-vă că dieta dumnevoastra este una echilibrata.

Comentarii